
1965–1980-yillarda tug‘ilgan X avlodi vakillari bugungi kunda global iste’mol bozorida muhim rol o‘ynamoqda. Bu haqda Zamin.uz xabar berdi.
Nielsen xalqaro tadqiqot markazi ma’lumotlariga ko‘ra, faqat Amerika Qo‘shma Shtatlarida 2025-yilda ushbu avlod vakillari mahsulot va xizmatlarga jami 15,2 trillion dollar sarflashi kutilmoqda. Tadqiqotchilarning ta’kidlashicha, X avlodi hayotda barqarorlik va izchillikka katta ahamiyat beradi.
Ular qarorlarini odatda o‘z tajribalariga tayangan holda qabul qiladi, impulsiv xaridlarni va keraksiz sarflarni kamaytirishga intiladi. Shu sababli, ko‘p mablag‘ sarflagan taqdirda ham, samarali va foydali xaridlarni afzal ko‘radi.
Keyingi avlodlar iste’moli esa biroz boshqacha kechadi. Masalan, 1981–1996-yillarda tug‘ilgan Y avlodi yangi tajribalar izlashga moyil bo‘lsa, 1997–2012-yillarda tug‘ilgan Z avlodi jamoatchilik fikriga ko‘proq e’tibor beradi.
Mutaxassislar ta’kidlaganidek, internet avvalida katta yoshga yetgan va raqamli texnologiyalarga tez moslashgan X avlodi an’anaviy va onlayn xarid kanallarini uyg‘unlashtirish imkoniga ega. Bu esa xarid madaniyatining yangi bosqichga o‘tishiga yordam beradi.
Shu bois, ekspertlar fikricha, ushbu holat chakana savdo sohasida katta imkoniyatlar yaratadi, bozordagi raqobatni kuchaytiradi va iqtisodiy o‘sish hamda iste’molchilar uchun yangi yo‘nalishlarni rivojlantiradi.