
AQSh Transport xavfsizligi bo‘yicha milliy kengashi OceanGate kompaniyasining 2023 yilda “Titan” suvosti kemasi bilan yuz bergan fojiasi bo‘yicha yakuniy hisobotini e’lon qildi. Bu haqda Zamin.uz xabar berdi.
Hisobotga ko‘ra, mashhur “Titanik” qoldiqlariga amalga oshirilgan ekspeditsiya vaqtida yuzaga kelgan halokatga muhandislik xatosi sabab bo‘lgan. “Titan” kemasi yaratilish jarayonida bir qator jiddiy kamchiliklar mavjudligi aniqlangan.
Muhandislik yechimlari xalqaro mustahkamlik standartlariga javob bermagan, shuningdek, kompaniya yetarli sinovlar o‘tkazmagan va apparatning haqiqiy barqarorligini to‘liq tekshirmagan. Bu esa suvosti kemasining xavfsizlik darajasini pasaytirgan.
Mutaxassislar fikricha, OceanGate kompaniyasi ichki xavfsizlik protokollariga to‘liq rioya qilmagan. AQSh Sohil qo‘riqlash xizmati ham kompaniyaning e’lon qilingan xavfsizlik tizimi bilan amaldagi choralar o‘rtasida katta tafovut borligini oldinroq qayd etgan edi.
“Titan” suvosti kemasi taxminan 6,5 metr uzunlikda bo‘lib, 2023 yil 18 iyunda Atlantika okeaniga “Titanik” qoldiqlarini ko‘rish maqsadida sho‘ng‘ish uchun yo‘lga chiqqan. Bir necha soatdan keyin kema yorilib, suv tubiga cho‘kib ketgan va bortda bo‘lgan besh kishi halok bo‘lgan.
Halok bo‘lganlar orasida britaniyalik milliardyer Hemish Harding, pokistonlik tadbirkor Shahzoda Dovud va uning o‘g‘li Sulaymon Dovud, OceanGate asoschisi va bosh direktori Stokton Rash hamda fransuz suvosti tadqiqotchisi Pol Anri Narjole bor edi. Mutaxassislar “Titan” fojiasi xususiy tadqiqot sohasidagi xavfsizlik standartlari uchun muhim saboq bo‘lishi kerakligini ta’kidlamoqda.
Texnologiyaning yangi cho‘qqilariga intilgan inson aqli ba’zida o‘z chegarasini unutishi mumkinligi ushbu voqea orqali aniqlandi. Bu fojia xavfsizlik choralariga doimo e’tibor qaratish zarurligini yana bir bor eslatdi.