
Milliy aviakompaniya Uzbekistan Airways rasmiy bayonot bilan chiqib, tarmoqda tarqalgan keng ko‘lamli ma’lumotlar oqimi haqidagi xabarlarni qat’iyan rad etdi. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
Daily Dark Web resursida e’lon qilingan ma’lumotlarda kompaniyaning yuz minglab mijozlariga oid 300 gigabayt hajmdagi arxiv buzilganligi aytilgan edi. Ushbu nashrlarda noma’lum shaxslar darknetdagi bir forumda Postgres va S3 ma’lumotlar bazalarini sotishga qo‘yganliklari iddao qilingan.
Arxivda 400 ming yo‘lovchining shaxsiy ma’lumotlari, qisman bank kartalari raqamlari, to‘lov va chipta tafsilotlari mavjudligi ta’kidlangan. Shuningdek, taxminiy bazada yo‘lovchilar va xodimlar o‘rtasidagi 500 mingdan ortiq yozishmalar, 40 mamlakat fuqarolarining pasport nusxalari hamda haydovchilik guvohnomalari kabi boshqa shaxsiy hujjatlar keltirilgan.
Ma’lumot mualliflari o‘z da’volarini isbotlash uchun bir nechta pasport rasmlarini ham ilova qilgan. Uzbekistan Airways matbuot xizmati bunga javoban, kompaniyaning IT infratuzilmasi odatiy rejimda ishlayotganini va ruxsatsiz kirish holatlari qayd etilmaganini ma’lum qildi.
Rasmiy bayonotda yo‘lovchilar va xodimlarning shaxsiy ma’lumotlari xavfsizligi buzilmaganligi ta’kidlangan. Aviakompaniya bayonotida “bir qator nashrlarda ko‘rsatilgan ma’lumotlar soxta va haqiqatga mos emas” deb qayd etilgan.
Transportchi ushbu ma’lumotlar haqiqiy ma’lumotlar bazalariga aloqasi yo‘qligini ta’kidladi. Bundan tashqari, bu ma’lumotlar sun’iy intellekt texnologiyalari yordamida sun’iy yaratilgan yoki tahrirlangan bo‘lishi mumkinligi aytilmoqda, ularning maqsadi esa voqea yuz berganligi haqidagi noto‘g‘ri taassurotni shakllantirishdir.
Haqiqiy ma’lumotlar oqimi yo‘qligiga qaramay, kompaniya rahbariyati ichki xizmat tekshiruvini boshladi. Bu chora axborot xavfsizligi protokollari doirasida amalga oshirilmoqda.
Tekshiruv natijalari korporativ ma’lumotlar bazalarining himoya darajasini qo‘shimcha baholash uchun foydalaniladi. Aviatsiya tarixidagi eng yirik ma’lumotlar oqimlaridan biri 2018 yilda Britaniya aviakompaniyasi British Airwaysda yuz berdi.
O‘shanda xakerlar kompaniyaning sayt va mobil ilovasidan 500 ming mijozning shaxsiy va moliyaviy ma’lumotlarini o‘g‘irlashgan va buning uchun aviakompaniyaga katta miqdorda jarima solingan.