
Buyuk Britaniyaning Competition and Markets Authority (CMA) Google kompaniyasining onlayn qidiruv va reklama bozoridagi strategik o‘rinini belgilab, unga nisbatan yangi va qat’iyroq qoidalarni joriy etishni ma’qulladi. Bu haqda Zamin.uz xabar berdi.
Bu qaror Google’ning bozordagi uzoq muddatli va barqaror pozitsiyasini tan olgan holda, raqobatni kuchaytirish maqsadida maxsus choralar ko‘rish imkoniyatini beradi. Ushbu maqom Google kompaniyasiga qarshi ayblov emas, balki kelgusida amalga oshiriladigan tartibga solish choralari uchun asos sifatida xizmat qiladi.
Qamrab olingan xizmatlar qatoriga izlash tizimi, izlash reklamalari, sun’iy intellekt asosidagi AI Overviews va AI Mode, shuningdek “Discover” lentasi, “Top Stories” hamda News tablari kiradi. Shu bilan birga, Google News ilovasi va sayti hamda sinxronizatsiya qilingan izlash xizmatlari bu tartibga solishdan mustasno qilingan.
Google o‘z munosabatida, ba’zi nazorat choralarining innovatsion jarayonlarga salbiy ta’sir ko‘rsatishi, yangi mahsulotlar ishlab chiqilishini qiyinlashtirishi mumkinligini bildirgan. Kelgusida amalga oshirilishi mumkin bo‘lgan choralarga foydalanuvchilarga tanlov ekrani orqali boshqa qidiruv tizimlariga o‘tish imkoniyatini berish, izlash natijalarida adolatlilikni ta’minlash, nashriyotchilarga kontentdan foydalanishni nazorat qilish va sun’iy intellekt xizmatlari uchun rozilik mexanizmlarini joriy etish kiradi.
Bu qadamlar raqobatni oshirish va foydalanuvchilar manfaatlarini himoya qilishga qaratilgan bo‘lib, bozorda adolatli muhit yaratishga xizmat qiladi.