
Ichki ishlar vazirligi mamlakat bo‘yicha yo‘l-transport hodisalari sonining iyul oyida 41 foizga kamaygani haqida ma’lum qildi. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
Biroq ochiq statistik ma’lumotlarga ko‘ra, poytaxt Toshkentda avariyalar soni rekord darajada yuqori bo‘lib, bu yo‘l harakati xavfsizligini ta’minlashda tizimli muammolar mavjudligini ko‘rsatmoqda. Rasmiy hisobotga muvofiq, o‘tgan oy ichida huquqni muhofaza qiluvchi organlar 707 mingta yo‘l harakati qoidalarini buzilish holatlarini qayd etdi.
Kuchaytirilgan tekshiruvlar natijasida taxminan 85 mingta avtomobil jarima maydonchalariga joylashtirildi, shuningdek, 153 mingdan ortiq haydovchilarga noto‘g‘ri joyda to‘xtab turish uchun ogohlantirish berildi. Ichki ishlar vazirligi yo‘l harakati xavfsizligini oshirish maqsadida yo‘l infratuzilmasini yangilash bo‘yicha ishlarni faollashtirayotganini ta’kidladi.
Zamonaviy svetoforlar va yangi yo‘l belgilar o‘rnatilmoqda, piyodalar o‘tish joylari tashkil etilmoqda, shuningdek, noqonuniy o‘rnatilgan harakat cheklovchilari olib tashlanmoqda. Milliy miqyosda ijobiy tendensiya kuzatilayotgan bo‘lsa-da, Toshkentdagi vaziyat jiddiy xavotir uyg‘otmoqda.
Yo‘l-transport hodisalari sonining oylik dinamikasi poytaxtda so‘nggi yillarda avariyalar sonining barqaror o‘sib borayotganini ko‘rsatadi. Bu holat rasmiy muvaffaqiyatlar haqidagi bayonotlarni so‘ndirib, mahalliy darajadagi yo‘l-transport hodisalarini kamaytirish siyosatining samarasizligini ochib beradi.
Muammoning yomonlashishiga yo‘l tarmog‘ining haddan tashqari tiqilishi sabab bo‘lmoqda. Ichki ishlar vazirining o‘rinbosari Bekmurod Abdullaev ilgari shuni ta’kidlaganki, faqat inspektorlarning sa’y-harakatlari muammoni tubdan hal qilish uchun yetarli emas.
Uning so‘zlariga ko‘ra, asosiy muammo infratuzilmaning haqiqiy transport oqimiga mos kelmasligidadir. Agar yo‘l 20 mingta avtomobil uchun mo‘ljallangan bo‘lsa, ammo unga har kuni 60 mingta mashina kirib kelayotgan bo‘lsa, tirbandlikni oldini olish mumkin emas.
Shu muammolar fonida poytaxt hokimiyati yo‘l o‘rnatmalarini o‘rnatish va ko‘tarilgan piyoda o‘tish joylarini qurish uchun milliardlab so‘m mablag‘ ajratishni rejalashtirmoqda. Ushbu choralar xavfsizlikni oshirishga qaratilgan bo‘lsa-da, yo‘l tiqilishini kamaytirish va haydovchilar madaniyatini oshirish bo‘yicha keng qamrovli yechimlarsiz yetarli bo‘lmasligi mumkin.
Shunday qilib, qisqa muddatli yutuqlar haqida hisobotlar bilan uzoq muddatli salbiy tendensiyalar o‘rtasida aniq tafovut mavjud bo‘lib, bu ayniqsa mamlakatning asosiy megapolisida yaqqol namoyon bo‘lmoqda. Ekspertlarning fikricha, O‘zbekistonda yo‘l-transport hodisalaridan kelib chiqqan iqtisodiy zarar yalpi ichki mahsulotning taxminan 0,4 foizini tashkil etadi.