
Qozog‘istonda so‘nggi bir yildan ortiq vaqt davomida faoliyat yuritayotgan “Stop Kredit” xizmati fuqarolarni firibgarlikdan himoya qilishda muhim vositaga aylangan. Bu haqda Zamin.uz xabar berdi.
Ushbu xizmat Egov mobile ilovasi orqali ishlaydi va aholiga o‘z nomidan kredit olishni cheklash imkonini beradi. Jibek Joly telekanali xabariga ko‘ra, bu tizim firibgarlik holatlarining oldini olishda samarali mexanizm sifatida e’tirof etilmoqda.
Xizmat yordamida har qanday Qozog‘iston fuqarosi o‘z istagi bilan kredit olishni to‘xtatishi mumkin. Bu holatda boshqa shaxslar uning nomidan qarz olish imkoniyatidan mahrum bo‘ladi.
Rasmiy ma’lumotlarga ko‘ra, xizmat ishga tushirilganidan beri uch milliondan ortiq odam ixtiyoriy ravishda kreditdan voz kechgan, shu tariqa o‘zlarini moliyaviy firibgarlardan himoya qilgan. “Stop Kredit” xizmatida cheklovni istalgan paytda bekor qilish imkoniyati ham mavjud.
Shunga qaramay, agar shaxs cheklovni olib tashlagan bo‘lsa ham, firibgarlar uning nomidan kredit olgan taqdirda, banklar bu qarzni sud yoki tergovsiz bekor qilishi shart. Bu qoidalar moliyaviy xavfsizlikni ta’minlashga yo‘naltirilgan.
Bunday xizmatlar aholining bank tizimiga bo‘lgan ishonchini oshiradi. Ayniqsa, raqamli davrda shaxsiy ma’lumotlar va moliyaviy operatsiyalar bilan bog‘liq firibgarliklar ko‘payayotgan bir paytda “Stop Kredit” xizmati fuqarolar uchun muhim himoya vositasi hisoblanadi.
Bundan tashqari, Qozog‘istonda qoramol va qo‘y xarid qiladigan fuqarolarga 5 foizli imtiyozli kreditlar taqdim etilishi ham rejalashtirilgan. Bu chora ham aholining ijtimoiy-iqtisodiy ahvolini yaxshilashga qaratilgan.