
O‘zbekistonning birinchi pullik avtomagistrali loyihasi, Toshkent va Samarqand shaharlarini bog‘laydigan yo‘l, amaliy bosqichga o‘tdi. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
Uzoq davom etgan tender jarayonining natijasiga ko‘ra, investorga aniqlik kiritildi. Transport vazirligi endilikda ushbu investor bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri muzokaralarga kirishib, yakuniy kelishuvni imzolashga tayyorlanmoqda.
Transport vaziri Ilhom Mahkamov bu haqda “O‘zbekiston 24” telekanalida ma’lum qildi va qurilish ishlari 2025-yil davomida boshlanishini bildirdi. Bu bayonot loyiha amalga oshirilishida tezlashuv belgisi bo‘lib, ilgari iqtisodiyot va moliya vazirligi tomonidan e’lon qilingan moliyaviy strategiyaga ko‘ra qurilish ishlarini 2026-yildan kech boshlash rejalashtirilgan edi.
Hozirda tender g‘olibi aniqlangan va bu haqda prezidentga ma’lumot berilgan. Endi g‘olib bilan muzokaralar olib boriladi va kelishuv imzolanganidan so‘ng qurilish boshlandi.
Vazirlik rahbari ushbu jarayonni shaffof va tartibli amalga oshirishga alohida e’tibor qaratmoqda. Shu bilan birga, hukumat matbuot xizmatlari va vazirlik tomonidan g‘olib kompaniya nomi oshkor qilinmagan.
Bu esa investor tanlovining ochiqligi haqida savollar tug‘ilmoqda. Loyiha qiymati taxminan 2,2 milliard dollarni tashkil etadi.
Mazkur yirik infratuzilma obyekti davlat-xususiy sheriklik dasturining muhim qismi hisoblanadi. Ushbu dastur 2024-yil avgust oyida Prezident Shavkat Mirziyoyev tomonidan tasdiqlangan.
Prezidentga 1-avgust kuni loyihaning hozirgi holati haqida ma’lumot berilgan, bu uning strategik ahamiyatini ko‘rsatadi. Pullik yo‘llarni qurish uchun huquqiy asoslar 8-iyul kuni Oliy Majlis Qonunchilik palatasi tomonidan “Avtomobil yo‘llari to‘g‘risida”gi qonunning yangi tahriri birinchi o‘qishda qabul qilinishi bilan yaratildi.
Ushbu hujjat 2007-yildagi qonunni yangilab, investorlarga imtiyozlar berish va katta hajmdagi loyihalarni amalga oshirish uchun zarur mexanizmlarni belgilaydi. Bundan tashqari, hukumat Toshkent va Andijon shaharlari o‘rtasida yangi pullik avtomagistral qurish loyihasi ustida ishlashda davom etmoqda.
Transport vaziri oldinroq aytganidek, yil oxirigacha ushbu yo‘nalish bo‘yicha birinchi tender bosqichi yakunlanishi kutilmoqda. Pullik yo‘llar zamonaviy ma’noda ilk bor XVII asr Angliyasida paydo bo‘lgan.
Ular parlament qarorlari asosida yaroqsiz holga kelgan yo‘llarni yaxshilash uchun tashkil etilgan. Maxsus fondlar yo‘lni ta’mirlash va xizmat ko‘rsatishni moliyalashtirish maqsadida o‘tish uchun to‘lov yig‘ish huquqiga ega bo‘lgan.