
O‘zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev Oliy Majlis va xalq oldidagi murojaatida transport infratuzilmasini tubdan yangilashga qaratilgan besh yillik dastur boshlanishini e’lon qildi. Bu haqda Zamin.uz xabar berdi.
Ushbu dastur mamlakatning tranzit salohiyatini oshirish va iqtisodiy o‘sishga kuchli turtki berishni maqsad qilgan. Bu haqda upl.uz xabar berdi.
Prezidentning so‘zlariga ko‘ra, sifatli yo‘l tarmoqlari mamlakat yalpi ichki mahsulotiga sezilarli ta’sir ko‘rsatadi va iqtisodiy o‘sishga kamida 2 foizlik hissa qo‘shadi. Shu sababli, respublikaning asosiy yo‘l tarmoqlari qayta ko‘rib chiqilib, umumiy 4 ming kilometr masofadagi magistrallar xalqaro talabga mos zamonaviy avtobanlarga aylantiriladi.
Yangi loyihalar, avvalo, strategik ahamiyatga ega yo‘nalishlardan boshlanadi. Ular orasida Andijon–Qo‘ng‘irot va Toshkent–Termiz yo‘llari hamda Samarqand–Shahrisabz va Alat–Sariosiyo trassalari bor.
Ushbu yo‘llar zamonaviy talablarga mos ravishda rekonstruksiya qilinadi. Bundan tashqari, 800 kilometr masofadagi yuqori tezlikka mo‘ljallangan pullik yo‘llar qurilishi ham rejalashtirilgan.
Toshkent–Samarqand, Toshkent–Andijon va Toshkent–Bo‘stonliq yo‘nalishlarida pullik yo‘llar tashkil etiladi. Shuningdek, Pungan–Namangan va Qarshi–Shahrisabz yo‘llarida ham yangi infratuzilma barpo etiladi.
2026 yilgi rejaga ko‘ra, yana 300 kilometr yo‘l qayta ta’mirlanadi. Ta’mirlash ishlari, asosan, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Buxoro, Qashqadaryo va Surxondaryo viloyatlaridagi muhim uchastkalarni qamrab oladi.
Shuningdek, shahar va shaharlararo transport tizimini rejalashtirishda aholi fikri inobatga olinadi, ekologiyaga ta’sir o‘rganiladi va piyodalar uchun qulay sharoitlar yaratiladi. Ta’kidlanishicha, O‘zbekistonning iqlim sharoiti -20 dan +50 darajagacha o‘zgaruvchan bo‘lgani uchun, zamonaviy avtobanlar qurilishida maxsus polimer-bitum materiallardan foydalanish zarur.
Bu materiallar asfaltning yuqori haroratlarda yumshab ketishiga yo‘l qo‘ymaydi.





