
Toshkent shahar xalq deputatlari kengashi 3-sentabr kuni kechki vaqtda transport imkoniyatlarini yaxshilash maqsadida kechki avtobus yo‘nalishlari tarmog‘ini tashkil etish haqidagi qarorni ma’qulladi. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
Ushbu tashabbus doirasida shaharning asosiy sayyohlik ko‘chalari va muhim joylarini qamrab oluvchi 15 ta maxsus yo‘nalish ishga tushiriladi. Loyihaning umumiy qiymati 33,3 milliard so‘m bo‘lib, moliyalashtirish mahalliy byudjet hisobidan amalga oshiriladi.
Avtobuslar bitta shartnoma asosida ishlaydi, bu tizim 2023 yildan boshlab poytaxt transport tizimida tatbiq qilinmoqda. Toshkent shahar transport bosh boshqarmasi boshlig‘i vazifasini bajaruvchi Allaer Norbutaevning ma’lum qilishicha, avtobuslar soat 22:00 dan 6:00 gacha qatnaydi.
Yo‘nalishlar nafaqat sayyohlik hududlarini, balki aeroport, vokzallar, yirik savdo va ko‘ngilochar markazlar, bozorlar hamda shifoxonalarni ham qamrab oladi. 15 ta yo‘nalishda jami 54 ta avtobus har 30 daqiqada qatnovni ta’minlaydi.
Kechki qatnovlar uchun tarif kunduzgi tarifdan farq qilmaydi. Naqd pul orqali QR-bilet bilan to‘lov 3000 so‘m, elektron to‘lov tizimidan foydalanganda esa 1700 so‘mni tashkil etadi.
Bu qaror turistlar komissiyasining kechki qatnov uchun narxni oshirish taklifiga qaramay qabul qilindi. Kechki yo‘nalishlarga mo‘ljallangan transport vositalari qizil rangda bo‘ladi va “T” harfi bilan boshlanuvchi maxsus raqamlar beriladi.
Barcha avtobuslar zamonaviy talablar asosida jihozlanadi, jumladan konditsioner, Wi-Fi, video kuzatuv kameralar va nogironligi bo‘lgan shaxslar uchun moslama mavjud bo‘ladi. Loyiha ikki bosqichda amalga oshiriladi.
Birinchi bosqichda, joriy yil oxirigacha, 8 ta yo‘nalish ishga tushiriladi va ularning umumiy uzunligi 136 kilometrni tashkil etadi. Yo‘nalishlar quyidagilar: Kuylyuk bozori – Husayn Bayqara ko‘chasi, Kipchak ko‘chasi – Uzgarish metropoliteni, Chilonzor bozoridan Gulxani (Aktepa) ko‘chasigacha, mahalliy aeroport (3-terminal) – Chorsu bozori, Shifobaxsh suvlar ko‘chasi – Chorsu bozori, Yunusobod 6-mavze – Yunusobod 17-mavze, Shimoliy vokzal – Gulxani (Aktepa) ko‘chasi, Shimoliy vokzal – Shofayz mahallasi.
Ikkinchi bosqichda yana 7 ta yo‘nalish ishga tushiriladi va kechki tarmoq uzunligi 98 kilometrga oshadi. Bu yo‘nalishlar: Gishtkuprik postidan Amir Temur prospektigacha, TTZ dan Amir Temur prospektigacha, Food City dan Amir Temur prospektigacha, Kipchak metropoliten stansiyasidan Amir Temur prospektigacha, Chilonzor bozoridan Chorsu bozorigacha, Nazarbek mahallasidan Chorsu bozorigacha, Keles qishlog‘idan Chorsu bozorigacha.
Dunyoda birinchi kechki avtobus tizimi 1913 yilda Londonda ishga tushirilgan bo‘lib, u bozorlar va sanoat korxonalarida kechki smenada ishlovchi xodimlar uchun transport xizmatini ta’minlash maqsadida tashkil etilgan. Toshkentda esa mazkur loyiha shahar transport tizimini yanada rivojlantirishga xizmat qiladi.