
Toshkent shahar hokimiyati yo‘l harakati tashkilotida muhim o‘zgarishlarni amalga oshirishni rejalashtirmoqda. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
Ushbu o‘zgarishlar yo‘l harakati oqimini tezlashtirish va xavfsizlikni oshirishga qaratilgan. Bu haqda Toshkent shahar IIBB Yo‘l harakati xavfsizligi boshqarmasi boshlig‘ining o‘rinbosari Elmurod Alimov shahar kengashi deputatlari yig‘ilishida ma’lum qildi.
Taklif qilinayotgan o‘zgarishlarga ko‘ra, shahar markazidagi beshta yirik ko‘chada maksimal tezlik chegarasi 80 kilometr/soatga ko‘tariladi. Ushbu ko‘chalar Bunyodkor, Sebzar, Ahmad Donish, Toshkent halqa yo‘li va Yangi O‘zbekiston ko‘chalaridir.
Bu qaror 2023 yil aprel oyida joriy etilgan 60 kilometr/soatlik chegaraning bekor qilinishini anglatadi. O‘sha paytda shahar ichidagi tezlik 70 dan 60 ga pasaytirilgandi.
Biroq, ba’zi ko‘chalar piyodalar uchun xavfli bo‘lgani sababli xavotirlar mavjud. Masalan, Ahmad Donish ko‘chasida rekonstruksiya natijasida piyodalar uchun qulaylik yo‘qolgan.
Shuningdek, 2023 yilda Bunyodkor prospektida xavfli tartibsiz piyoda o‘tish joyi yopilgan va bir oy o‘tib shu joyda piyoda halok bo‘lgan. Shu bois, tezlikni oshirish yo‘l-transport hodisalarining ko‘payishiga olib kelishi mumkinligi haqida tanqidi fikrlar bildirildi.
Shuningdek, shahar markazidagi 12 ta ko‘chada bir yo‘nalishli harakat joriy etilishi rejalashtirilmoqda. Bu choralar tirbandlik va yo‘l-transport hodisalarini kamaytirishga qaratilgan.
Hozircha ushbu ko‘chalar ro‘yxati ma’lum qilinmadi. Yana bir muhim tashabbus sifatida shahar markazidagi 500 ta svetoforga uzluksiz quvvat manbai (UPS) o‘rnatilishi ko‘zda tutilmoqda.
Bu svetoforlarning elektr ta’minoti uzilishidan kelib chiqadigan muammolarni bartaraf etishga xizmat qiladi. Elmurod Alimovning so‘zlariga ko‘ra, bunday tizimlar svetoforlarni olti soatgacha avtonom rejimda ishlashini ta’minlaydi, bu esa yo‘l harakatini qo‘lda boshqarishga majbur bo‘lgan inspektorlar ishini osonlashtiradi.
Mazkur takliflar hokimiyat va boshqa tegishli organlarga taqdim etilgan bo‘lib, ular yo‘l infratuzilmasini yaxshilash bo‘yicha keng qamrovli ishlarning bir qismidir. Ushbu chora-tadbirlar iyul oyida prezident raisligida o‘tkazilgan yig‘ilishdan so‘ng boshlandi.
2022 yilda “Xavfsiz va silliq yo‘l” milliy dasturi tasdiqlangan bo‘lsa-da, unda rejalashtirilgan tadbirlarning yo‘l-transport hodisalari va o‘lim holatlarini qanchalik kamaytirishi haqida aniq ma’lumot berilmagan. Yangi tashabbuslar barcha xavf-xatarlarni hisobga olib, yo‘l harakati ishtirokchilari uchun nafaqat tez, balki xavfsiz harakatni ta’minlashiga umid qilinmoqda.