
Rossiya Kubogi musobaqasida yangi mavsumda uchta ommaviy media jamoalari ishtirok etishi ma’lum bo‘ldi. Bu haqida Euro-football.ru xabar berdi.
Ushbu jamoalarga “Amkal”, 2Drots va Broke Boys kiradi. “Yevro-Futbol.ru” nashri bu holat Rossiya futboliga ijobiy yoki salbiy ta’sir ko‘rsatishi haqida tahlil qilmoqda. Birinchi marta media klublar 2022/23 yillardagi mavsumda turnirda qatnashgan edi.
O‘shanda “Amkal” uchinchi bosqichgacha yetib borgan, 2Drots esa ikkinchi bosqichni bosib o‘tgan. Keyingi yili 2Drots 1/32 finalgacha yetib, “Ximka” jamoasiga qiyin o‘yinda imkoniyatni boy bergan.
“Amkal” esa o‘tgan yili o‘sha bosqichda “Alaniya”ga imkoniyatni boy bergan. Ikkala o‘yinda ham hisob 0:1 bo‘lib, media jamoalar yaxshi o‘yin ko‘rsatgan. Futbol jamoatchiligida media klublarning Rossiya Futbol Ittifoqi (RFS) nazorati ostidagi turnirlarda o‘ynashiga qarshi fikrlar ham bor.
Ba’zilar Media Liganing jiddiy emasligi va undagi nizolar haqida gapiradi. Biroq bu jarayonning ijobiy tomonlari ham mavjud.
Media jamoalarning katta va faol auditoriyasi bor. Avvaliga Rossiya Kubogining 1/132 final o‘yini federal telekanalda ko‘rsatilishi va ko‘p tomoshabin yig‘ishi qiyin tasavvur qilingan edi, ammo media jamoalar paydo bo‘lishi bilan aynan shunday holat yuz berdi. Bu klublar hech qanday imtiyozga ega emas.
Ular barcha zarur tekshiruvlardan o‘tishi shart, futbolchilar tibbiy ko‘rikdan o‘tishi lozim, va uy stadionlari uchun talablar jiddiy. Jamoalar katta mas’uliyatni o‘z zimmasiga oladi va hozirgacha jiddiy muammolar yoki mojaro yuzaga kelmagan. Boshqacha aytganda, RFS media klublarning Rossiya Kubogida ishtirokidan hech qanday zarar ko‘rmaydi.
Ushbu mavsumda 15 nafar havaskor jamoa ishtirok etadi, ularning 3 tasi media jamoalar hisoblanadi. Har qanday jamoaning turnirda qatnashishi yomon tomonga olib kelishi qiyin, agar u barcha qoidalar va talablarni bajaradigan bo‘lsa.
Masalan, Angliya Kubogida 2024/2025 yilda 745 jamoa qatnashgan bo‘lsa, Rossiya Kubogida 2025/2026 yilda esa 104 ta jamoa o‘ynaydi. Shuningdek, media jamoalar Rossiya Kubogi uchun iqtisodiy jihatdan foydali hisoblanadi. Ularning kuchli homiylari bor va bu Rossiya futbol tizimiga qo‘shimcha moliyalashtirish topishga yordam beradi.
Bundan tashqari, ular bilan o‘ynaydigan har qanday jamoa o‘yini katta tomoshabinlar soniga ega bo‘ladi, ayniqsa o‘yinni media jamoalarining uy stadioni mezbonlik qilsa. Bu bir necha bor isbotlangan.
Media klublar aniq bir shaharga bog‘liq emas, ularni butun mamlakat bo‘ylab tomoshabinlar kuzatmoqda. Shunday qilib, media klublarning Rossiya Kubogiga jalb qilinishi turnirning sport qismiga zarar yetkazmaydi, aksincha dastlabki bosqichlarda uning mashhurligini oshiradi. Agar tomoshabinlar bunday jamoalarga qiziqmasa, RFS bunday tajribani tezda to‘xtatgan bo‘lardi, ammo hozircha qiziqish saqlanmoqda va media klublar turnirda qatnashishda davom etadi hamda uni yanada jozibador qilishga harakat qiladi. Sergey Rumyantsev Siz media jamoalarning Rossiya Kubogida ishtirokiga qanday qaraysiz? Musbat – bu turnirni jonlantiradi Neytral – qoidalar asosida o‘ynasinlar Salbiy – bu professional darajadagi turnir emas Qiziqarli – faqat ularni kuzataman