
Toshkent shahar hokimiyati matbuot xizmati “Xalq Nazorati” portaliga fuqarolarning murojaatlari asosida tayyorlangan so‘nggi ma’lumotlarni e’lon qildi. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
2025 yil 11 iyul holatiga ko‘ra, shahar muhitidagi asosiy muammolar saqlanib qolmoqda. Ular orasida uy-joy kommunal xo‘jaligi, yo‘l holati va umumiy obodonlashtirish masalalari eng ko‘p shikoyatlar mavzusi bo‘lib qolmoqda.
Joriy yil boshidan buyon tizimga Toshkent shahridan jami 36 092 ta murojaat kelib tushdi. Murojaatlar soni kamaymayapti: so‘nggi hisobot haftasida, ya’ni 7-11 iyul kunlari 1 713 yangi murojaat qayd etilgan.
Fuqarolarning eng faol bo‘lgan hududlari Yunusobod va Mirzo Ulug‘bek tumanlari bo‘lib, ushbu hududlar aholisi mavjud muammolarni eng ko‘p bildirgan. Murojaatlar mavzusini tahlil qilganda, uy-joy kommunal xo‘jaligi sohasidagi muammolar barcha arizalarning 31 foizini tashkil etmoqda.
Yo‘l infratuzilmasining, jumladan piyodalar yo‘laklarining holati 20,4 foiz bilan ikkinchi o‘rinda turadi. Obodonlashtirish va ekologiya masalalari har biri 3,5 foizdan shikoyatlarni tashkil etadi.
Shuningdek, portal moderatorlari mahalliy, ammo muhim muammolar sonining oshayotganini qayd etmoqda. Bunga axlat qutilari va atrofi hududlarning ifloslanishi, bolalar maydonchalaridagi uskunalarning nosozligi, ta’mirlash ishlari kechikishi, ko‘cha yoritgichlarining yo‘qligi kiradi.
Ro‘yxatga olingan murojaatlarning aksariyati – 36 028 tasi ishga qabul qilingan. Hozirda 29 018 ta murojaat “hal etilgan” deb belgilangan, 64 tasi esa moderatorlik bosqichida rad etilgan.
Biroq, kechikkan murojaatlar soni 4 826 taga yetganligi jiddiy tashvishga sabab bo‘lmoqda. Yana 2 013 ta murojaat mas’ul tashkilotlar tomonidan ko‘rib chiqilmoqda.
Yunusobod tumani belgilangan muddatlarda hal etilmagan muammolar soni bo‘yicha yetakchilik qilmoqda. Bu hududda 719 ta murojaat kechikkan.
Orqadan Chilonzor (689), Mirzo Ulug‘bek (663) va Shayxontohur (655) tumanlari kuzatilmoqda. Ushbu to‘rt tuman shahar bo‘yicha kechikkan murojaatlarning 56,5 foizini tashkil etadi, bu ularning kommunal va ma’muriy xizmatlarida tizimli muammolar borligini ko‘rsatadi.
Ish samaradorligini tahlil qilganda, eng ko‘p murojaatlar Toshkent shahar elektr ta’minoti korxonasiga kelib tushgan – 3 699 ta. Shu bilan birga, ushbu tashkilot 127 ta murojaatga o‘z vaqtida javob bera olmagan, bu 2,8 foiz kechikish degani.
Toshkent ekologiya boshqarmasi 1 247 ta shikoyat olgan, ulardan 111 tasi kechikkan (8,9 foiz). Eng yomon ko‘rsatkich esa Bosh obodonlashtirish boshqarmasiga tegishli: 1 175 ta murojaatdan 141 tasi kechikkan, bu 12 foizni tashkil etadi.
Ushbu va boshqa ko‘rsatkichlar, jumladan aholi boshiga tushgan murojaatlar soni va rasmiy rad javoblar ulushi asosida haftalik tumanlar reytingi tuziladi. O‘tgan hafta eng yaxshi natijaga Uchtepa tumani erishdi – 10 ballik tizimda 8,21 ball bilan.
Eng past baho – 2,17 ball – Shayxontohur tumaniga berildi, u kechikkan murojaatlar soni bo‘yicha ham yetakchi hisoblanadi, bu ko‘rsatkich 650 dan oshgan. Muammolarni aniqlash ishlari faqat portal bilan cheklanmaydi.
Moderatorlar Telegram va Facebook kabi mashhur ijtimoiy tarmoqlarda ham faol monitoring olib boradi. O‘tgan hafta shu tarzda 2 840 ta muammo aniqlanib, rasmiy murojaat shaklida “Xalq Nazorati” tizimiga kiritilgan va tegishli xizmatlar tomonidan ko‘rib chiqilmoqda.
“Xalq Nazorati” portali 2021 yilda Toshkent shahrida fuqarolarni bevosita shahar hokimiyati bilan bog‘lash maqsadida ishga tushirilgan. U davlat xizmatlarini raqamlashtirish va ijro hokimiyati organlarining oshkoraligini oshirish dasturining bir qismi hisoblanadi.