
Poytaxtda kuzatilayotgan g‘ayritabiiy issiqlik sharoitida keng jamoatchilik e’tiborini tortgan holat yuz berdi. Bu haqida Upl.uz xabar berdi.
Ijtimoiy tarmoqlarda Toshkent metropolitenining bir yo‘lovchisi tomonidan tasvirga olingan videomaterial tez tarqaldi. Unda yo‘lovchi poyezd vagonlaridagi shamollatishning yetishmasligi va havo harorati yuqoriligi haqida ogohlantirdi.
Ushbu voqea Toshkent metropoliteni boshqarmasini rasmiy bayonot berishga majbur qildi. Bayonotda yuzaga kelgan muammo sabablari tushuntirildi va uni hal etish bo‘yicha rejalashtirilgan chora-tadbirlar haqida ma’lumot berildi.
Transport sohasidagi ma’lumotlarga ko‘ra, so‘nggi yillarda yo‘lovchi oqimining barqaror va sezilarli o‘sishi kuzatilmoqda. Bu shahar hududining kengayishi va yangi stansiyalarning ishga tushirilishi bilan bog‘liq.
Shunday holatda, tashish quvvatini oshirish va xizmat sifatini yaxshilash uchun tizimli chora-tadbirlar zarur bo‘ldi. So‘nggi besh yil ichida metropoliten ehtiyojlari uchun 41 ta zamonaviy poyezd sotib olindi.
Bu esa eski, asosan sobiq sovet davridan qolgan 36 ta poyezd parkining yarmidan ko‘prog‘ini yangilash imkonini berdi. Yangi poyezdlar ilgari ishlatilganlardan tubdan farq qiladi.
Ular konditsioner va isitish tizimlari bilan jihozlangan bo‘lib, zamonaviy shahar transporti uchun standart hisoblanadi. Biroq videoda ko‘rsatilgan poyezd eski seriyaga mansub bo‘lib, u o‘nlab yillar davomida foydalanilib kelinmoqda.
Ma’muriyatning ta’kidlashicha, ushbu vagonlarning konstruktsiyasi konditsioner o‘rnatishga moslashtirilmagan va ularni qayta jihozlash texnik jihatdan imkonsizdir. Eski poyezdlar bilan bog‘liq muammolarga qaramay, yangilash jarayoni to‘xtamayapti.
2025-2026 yillarda yana 14 ta yangi poyezd sotib olish rejalashtirilgan. Har bir poyezd to‘rt vagonli bo‘lib, eng band yo‘nalishlarda xizmat ko‘rsatishni kuchaytirish uchun mo‘ljallangan.
2025 yil 18 iyul holatiga ko‘ra, yangi poyezdlarni yetkazib berishga tayyorgarlik ishlari boshlandi. Ushbu jarayon texnik spetsifikatsiyalarni kelishish, logistika yo‘llarini belgilash va depo tayyorlashni o‘z ichiga oladi.
Shu tariqa, yozgi mavsumda yo‘lovchilar uchun noqulayliklarni bartaraf etish masalasi kelasi ikki yil ichida to‘liq hal etiladi. Eski poyezdlar asta-sekin xizmatdan chiqariladi.
Toshkent metropoliteni 1977 yilda ochilgan bo‘lib, Markaziy Osiyoda birinchi metro hisoblanadi. Uning ko‘plab stansiyalari san’at va me’morchilik durdonalari bo‘lib, har biri o‘ziga xos mavzu asosida bezatilgan.
Masalan, “Kosmonavtlar” stansiyasi kosmosga bag‘ishlangan bo‘lsa, “Alisher Navoiy” stansiyasi buyuk shoir ijodiga bag‘ishlangan.