
O‘zbekistonda hujjatlarni masofadan turib rasmiylashtirish uchun zamonaviy imkoniyatlar yaratilmoqda. Bu haqda Zamin.uz xabar berdi.
Hukumat Vakolat.uz platformasining faoliyat tartibini tasdiqladi. Ushbu platforma orqali jismoniy va yuridik shaxslar elektron ishonchnomalarni onlayn tarzda rasmiylashtirish, o‘zgartirish yoki bekor qilish imkoniyatiga ega bo‘ladilar.
Barcha ma’lumotlar yagona ochiq reyestrda saqlanadi. Vazirlar Mahkamasi qaroriga binoan, platforma raqamli muhitda vakolatlarni boshqarishning rasmiy vositasi sifatida ishlaydi.
Foydalanuvchilar OneID yagona tizimi orqali avtorizatsiyadan o‘tib, elektron ariza to‘ldirishi kifoya. Shundan so‘ng, hujjat foydalanuvchi tomonidan ko‘rsatilgan muddatga kuchga kiradi, lekin bu muddat uch yildan oshmasligi kerak.
Yangi reglament hujjatlarni boshqarish jarayonini soddalashtirishga qaratilgan. Ishonch bildiruvchilar shaxsiy ma’lumotlari, masalan, familiya yoki ID-karta raqami o‘zgarganda, yuridik shaxslar nomi almashtirilganda yoki hujjat amal qilish muddatini uzaytirish zarur bo‘lganda, mavjud ishonchnomalarga osonlik bilan o‘zgartirish kiritishlari mumkin.
Bu esa fuqarolarning eski hujjatlarni bekor qilish va qayta ro‘yxatdan o‘tish zaruratini bartaraf etadi. Tizim xavfsizligi davlat axborot bazalari bilan integratsiya orqali ta’minlanadi.
Vakolat.uz platformasi ishonchnomalarni avtomatik ravishda bekor qilish imkoniyatiga ega. Masalan, ishonch bildiruvchining vafoti, tashkilotning tugatilishi yoki belgilangan muddatning tugashi kabi holatlarda hujjatning amal qilish muddati to‘xtatiladi.
Har bir rasmiylashtirilgan hujjatga noyob raqam beriladi va uning haqiqiyligini ochiq reyestr orqali tekshirish mumkin. Shuningdek, an’anaviy usulda "Notarius" tizimi orqali rasmiylashtirilgan ishonchnomalar ham platforma bilan avtomatik sinxronlashtiriladi.
Bu mamlakatda barcha turdagi ishonchnomalar uchun yagona va ishonchli raqamli makon yaratishga xizmat qiladi. Shu orqali fuqarolarga zamonaviy va qulay xizmat ko‘rsatish imkoniyati kengayadi.





